Przedostatnie spotkanie sezonu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych WTCC FIA będzie dużym wyzwaniem dla prowadzonych przez Gabriele Tarquini'ego i Tiago Monteiro Civiców WTCC, należących do zespołu Castrol Honda. Z uwagi na doskonałą wydajność tych aut, zaprezentowaną w poprzedniej rundzie mistrzostw, samochody Hondy zostaną obciążone maksymalnym balastem 40 kilogramów. Jednocześnie auta trzech konkurencyjnych producentów będą o 20 kilogramów lżejsze, co oznacza, że różnica w masie własnej pomiędzy Hondami Civic, a większością samochodów w stawce wyniesie 60 kilogramów!
Po udanym weekendzie na torze Suzuka, gdzie Norbert Michelisz odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu, a Monteiro zajął trzecie miejsce w drugim wyścigu, dociążone Hondy Civic będą musiały dać z siebie wszystko, aby zyskać cenne punkty w klasyfikacji generalnej. Obecnie Gabriele Tarquini zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji kierowców.
„Szanghaj to tor typu Grand Prix", wyjaśnia Gabriele. „Nie ma krawężników, jest dosyć płaski i szeroki. Dzięki temu, rozgrywane tu wyścigi są bardzo emocjonujące dla widzów zebranych na trybunach i przed telewizorami. Na końcu długiej prostej trzeba mocno dohamować przed ostrą nawrotką. Często robi się tu gorąco! Pierwszy zakręt jest bardzo długi i wolny; to prawdopodobnie jeden z najdłuższych zakrętów w całych mistrzostwach. Wszystko to sprawia, że rywalizacja na tym torze jest niezwykle zacięta. Wiem, że nie będzie nam łatwo z uwagi na dodatkowe obciążenie, ale jak zawszę będę walczył o każdą pozycję".