21-letni Marquez, który rok temu w swoim debiucie sięgnął po mistrzostwo MotoGP stając na podium w aż 16 z 18 wyścigów, testy w Malezji zakończył z czasem 1:59.5. Pobił nie tylko oficjalny rekord toru Sepang, ale także nieoficjalny – ustanowiony dwa lata temu, przez ówczesnego mistrza świata – Caseya Stonera, również z zespołu Repsol Honda.
Co więcej, ostatniego dnia testów Marquez pokonał także dwadzieścia okrążeń pod rząd, symulując dystans wyścigu. Podczas swojego przejazdu Hiszpan był aż o 29 sekund szybszy niż Dani Pedrosa, który zwyciężył Grand Prix Malezji rok temu!
„Jestem bardzo zadowolony z wyników testów, zarówno jeśli chodzi o najlepszy czas, symulację wyścigu, jak i sporą ilość danych, jakie zebraliśmy przez te trzy dni – powiedział Marquez. - Dzięki nim jesteśmy dobrze przygotowani także do kolejnych testów, jakie odbędą się w Malezji pod koniec lutego.”
Drugi z zawodników Repsol Hondy, Dani Pedrosa, przez całe testy także utrzymywał się w ścisłej czołówce, ale problemy z układem hamulcowym ostatniego dnia sprawiły, że nie zaliczył ani szybkiego przejazdu, ani symulacji wyścigu, kończąc wizytę w Malezji z szóstym czasem. Hiszpan był jednak bardzo zadowolony. Tuż przed Pedrosą testy zakończył Niemiec Stefan Bradl z ekipy LCR Honda, podczas gdy Alvaro Bautista z zespołu GO&FUN Honda Gresini był jedenasty.
„Co prawda ostatniego dnia straciliśmy dużo czasu, ale podczas testów skupialiśmy się na sprawdzaniu wielu komponentów i udało nam się znacznie poprawić przyczepność tylnego koła, co było dla mnie problemem w poprzednim sezonie” – powiedział Pedrosa.
Testy w Malezji były także kolejną okazją do zobaczenia w akcji nowego, „produkcyjnego” motocykla Hondy, modelu RCV1000R, pozwalającego mniejszym zespołom na nawiązanie walki z czołówką. Maszyn takich w sezonie 2014 dosiądą Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama, Scott Redding i Karel Abraham.
„Nowa Honda świetnie i płynnie się prowadzi – przyznał Hayden, który wywalczył dla HRC mistrzostwo MotoGP w sezonie 2006. - Czeka nas co prawda sporo pracy i potrzebujemy więcej mocy, ale każdego dnia robiliśmy postępy, a to na tym etapie przygotowań jest najważniejsze.”
Motocykliści MotoGP wrócą do Malezji na drugą turę trzydniowych testów pod koniec lutego. Wcześniej, w Europie testować będą zawodnicy mniejszych klas Moto2 i Moto3. Sezon MŚ rusza 23 marca w Katarze.